EDYCJA X
Szczegółowe informacje dot. rekrutacji:
Zasady i kryteria rekrutacji
W przypadku zainteresowania powyższym kierunkiem prosimy o złożenie lub nadesłanie pocztą (adres powyżej) następujących dokumentów:
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje:
Profil kandydata
Słuchaczami Studium mogą być absolwenci wyższych uczelni z dyplomem magisterskim i licencjackim.
Nie ma opłaty rekrutacyjnej oraz rozmowy kwalifikacyjnej. Decyduje kolejność zgłoszeń oraz zainteresowania kandydata zgodne z programem studium.
Warunkiem uruchomienia Studiów jest przyjęcie minimum 16 osób. Pierwszy zjazd planowany jest na 3-4 grudnia
2016 r.
Akty prawne regulujące funkcjonowanie Studium - edycja IX
Dane kontaktowe Jednostki
Wydział Nauk o Zdrowiu
Podyplomowe Studium Arteterapii
Pracownia Terapii Zajęciowej
ul. Bukowska 70, pok. D140, D139
60-812 Poznań
Kierownik Studium: dr n. hum. Mirosława Cylkowska-Nowak (61 854 73 09, 609 830 793, mcylkowska-nowak@wp.pl)
Koordynator administracyjny Studium: mgr Anna Lewczuk (61 854 73 06, alewczuk@umed.poznan.pl)
Ramowy Program zajęć
Zajęcia dydaktyczne realizowane są w wymiarze 470 godzin (w tym 420 godzin wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz 50 godzin praktyk arteterapeutycznych), trwają 4 semestry, pozwalają na uzyskanie 120 punktów ECTS i obejmują następujące przedmioty:
Lp. | Nazwa przedmiotu | Rodzaj zajęć i liczba godzin |
ECTS | Forma zaliczenia | |
W |
Ćw. |
||||
SEMESTR 1 |
|||||
1. | Elementy pediatrii | 10 | - | 2 | zaliczenie |
2. | Elementy geriatrii | 10 | - | 2 | zaliczenie |
3. | Wprowadzenie do arteterapii | 10 | 10 | 4 | egzamin |
4. | Psychologia pomagania | - | 10 | 2 | zaliczenie |
5. | Socjoterapia. Zajęcia warsztatowe | 20 | 4 | zaliczenie | |
6. | Muzykoterapia. Zajęcia warsztatowe | 10 | 30 | 8 | egzamin |
7. | Malarstwo. Zajęcia warsztatowe | - | 30 | 6 | zaliczenie z oceną |
8. | Podstawy historii sztuki | 10 | - | 2 | zaliczenie |
SEMESTR 2 |
|||||
9. | Pedagogika twórczości | 10 | 10 | 4 | egzamin |
10. | Wybrane nurty psychoterapii | 10 | 20 | 6 | egzamin |
11. | Elementy psychologii klinicznej | 10 | - | 2 | zaliczenie |
12. | Socjologia kultury | 15 | - | 3 | zaliczenie |
13. | Grafika. Zajęcia warsztatowe | 20 | 4 | zaliczenie | |
14. | Rzeźba. Zajęcia warsztatowe | - | 20 | 4 | zaliczenie z oceną |
15. | Tekst jako forma terapii. Zajęcia warsztatowe | - | 15 | 3 | zaliczenie |
16. | Fotografioterapia. Zajęcia warsztatowe | 20 | 4 | zaliczenie | |
SEMESTR 3 |
|||||
17. | Elementy psychiatrii | 10 | - | 2 | zaliczenie |
18. | Choreoterapia. Zajęcia warsztatowe | 30 | 6 | egzamin | |
19. | Terapia przez teatr | - | 30 | 6 | egzamin |
20. | Biblioterapia, sylwoterapia, talasoterapia, ludoterapia | 30 | 6 | zaliczenie | |
21a. | Konsultacje prac dyplomowych | - | 5/słuchacza | 10 | zaliczenie |
SEMESTR 4 |
|||||
21b. | Konsultacje prac dyplomowych |
- | 5/słuchacza | 8 | zaliczenie |
22. | Zajęcia w placówkach |
- | 50 | 10 | zaliczenie z oceną |
23. | Zajęcia podsumowujące i recenzja prac |
10 | 12 | egzamin | |
Łącznie | 105 | 365 | |||
470 | 120 |
Koszt uczestnictwa i terminy płatności
Opłata za 4 semestry zajęć dydaktycznych wynosi 8200 PLN, z możliwością dokonywania płatności przed rozpoczęciem każdego semestru w wysokości 2050 PLN w terminach: 28.11.2016 r., 31.05.2017 r., 30.11.2017 r., 31.05.2018 r.
Harmonogram zjazdów na Podyplomowym Studium Arteterapii, edycja X *
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu: sobota w godz. 8:30-16:45 lub 8:30-20:15 (dot. tylko kilku wybranych zjazdów), niedziela w godz. 8:30-16:45. Wyjątek stanowi ostatni zjazd w pierwszym semestrze, który trwa cztery dni (zajęcia z malarstwa - przedmiot realizowany blokowo, czwartek-niedziela).
Harmonogram zjazdów na Podyplomowym Studium Arteterapii w roku akademickim 2016/2017, semestr I, edycja X - nabór 2016/2017*
03-04.12.2016 r. – pierwszy zjazd/rozpoczęcie zajęć
14-15.01.2017 r.
11-12.02.2017 r.
18-19.03.2017 r.
22-23.04.2017 r.
20-21.05.2017 r.
29.06.-02.07.2017 r. – zjazd czterodniowy
Semestr II - rok akademicki 2017/2018
21-22.10.2017 r.
18-19.11.2017 r.
16-17.12.2017 r.
13-14.01.2018 r.
03-04.02.2018 r.
24-25.02.2018 r.
Semestr III - rok akademicki 2017/2018, 2018/2019
14-15.04.2018 r.
12-13.05.2018 r.
02-03.06.2018 r.
15-16.09.2018 r.
06-07.10.2018 r.
Semestr IV - rok akademicki 2018/2019, zakończenie – grudzień 2018 r.
Informacje dodatkowe
Cele i efekty kształcenia
Absolwent Podyplomowego Studium Arteterapii posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu interdyscyplinarnej formy prowadzenia terapii, jaką jest arteterapia. Posiada wiedzę w zakresie pedagogiki, psychologii, psychoterapii, wybranych subdyscyplin medycyny (np. psychiatrii, pediatrii, geriatrii), subdyscyplin pielęgniarstwa, pedagogiki i psychologii twórczości oraz nauk o sztuce. Absolwent Studium jest przygotowany do prowadzenia diagnozy funkcjonowania podopiecznych oraz planowania i prowadzenia zajęć z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi różnorodne dysfunkcje psychofizyczne i społeczne. Charakteryzuje go zdolność do wykorzystywania i dalszego rozwijania specyficznych umiejętności arteterapeutycznych.
Dokumenty do pobrania
REGULAMIN STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
FORMULARZ APLIKACYJNY SŁUCHACZA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
OŚWIADCZENIE
Wyciąg wybranych paragrafów Regulaminu Studiów Podyplomowych
VII. PRAWA I OBOWIĄZKI SŁUCHACZY STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
§ 27
1. Kandydaci, którzy zostali przyjęci na studia zobowiązani są podpisać przed rozpoczęciem zajęć umowę o świadczenie usług edukacyjnych w zakresie studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 7.
2. Słuchacz studiów podyplomowych otrzymuje indeks, który pozostaje jego własnością również po ukończeniu studiów.
3. Słuchacz studiów podyplomowych ma prawo do:
1. korzystania z pomieszczeń dydaktycznych, urządzeń i środków niezbędnych do realizacji programu studiów,
2. otrzymywania bezpłatnych materiałów dydaktycznych przygotowanych przez wykładowców w formie drukowanej lub elektronicznej,
3. korzystania z zasobów bibliotek Uczelni na zasadach określonych w ich regulaminach,
4. konsultacji z prowadzącymi zajęcia i kierownikiem studiów,
5. zgłaszania uwag i postulatów dotyczących procesu dydaktycznego.
4. Słuchacz studiów podyplomowych zobowiązany jest znać i przestrzegać postanowień regulaminu studiów, a w szczególności:
1. uczestniczyć w zajęciach określonych w planie zajęć studiów,
2. uzyskiwać w terminie zaliczenia i zdawać egzaminy,
3. wnosić w terminach wymagane opłaty,
4. niezwłocznie powiadomić na piśmie kierownika studiów o zmianie nazwiska, adresu i innych danych osobowych.
VIII .ZALICZENIA I EGZAMINY.
§ 28
1. Prowadzący zajęcia podaje słuchaczom ramowy program zajęć, warunki zaliczania zajęć, zdawania egzaminów oraz zasady usprawiedliwiania w przypadku nieobecności słuchaczy na zajęciach.
2. W przypadku braku zaliczenia bądź egzaminu, słuchacz ma prawo do uzyskiwania zaliczeń i zdawania egzaminów poprawkowych w kolejnych dwóch terminach.
3. Terminy zaliczeń i zaliczeń poprawkowych oraz egzaminów i egzaminów poprawkowych ustalane są przez kierownika studiów podyplomowych w porozumieniu z prowadzącymi zajęcia.
4. Przy zaliczeniach i egzaminach stosuje się następujące oceny:
bardzo dobry 5.0
ponad dobry 4.5
dobry 4.0
dość dobry 3.5
dostateczny 3.0
niedostateczny 2.0
zaliczone zal.
5. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów określonych w planie studiów.
6. W świadectwie ukończenia studiów wpisuje się ostateczny wynik, uśrednienia wyników egzaminów według następującej zasady:
- od 3.0 - 3.20 - dostateczny,
- od 3.21 - 3.70 - dość dobry,
- od 3.71 - 4.20 - dobry,
- od 4.21 - 4.49 - ponad dobry,
- od 4.50 - 5.0 - bardzo dobry.
7. W terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów podyplomowych, Uczelnia wystawia słuchaczowi świadectwo ukończenia studiów, którego odbiór słuchacz potwierdza pisemnie.
8. Świadectwo wydawane jest absolwentowi studiów podyplomowych po uregulowaniu przez niego wszystkich zobowiązań wobec uczelni.
IX. SKREŚLENIE Z LISTY SŁUCHACZY I MOŻLIWOŚĆ WZNOWIENIA STUDIÓW
§ 29
1. Słuchacz może zostać skreślony z listy słuchaczy studiów podyplomowych, w przypadku:
1. nie dokonania w terminie wymaganych opłat za naukę,
2. nie uzyskania w terminie zaliczeń i nie zdania w terminie egzaminów,
3. nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach w wymiarze większym niż 10% liczby godzin zajęć,
4. rażącego naruszenia przepisów oraz regulaminu,
5. rezygnacji ze studiów podyplomowych.
2. O skreśleniu z listy słuchaczy decyduje Dziekan na wniosek kierownika studiów.
3. Od decyzji o skreśleniu z listy słuchaczy przysługuje odwołanie do Rektora w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
§ 30
1. Osoba skreślona z listy słuchaczy studiów podyplomowych lub przerywająca naukę z innych przyczyn pod warunkiem, że przerwa w nauce nie trwa dłużej niż 2 lata oraz studiów podyplomowych nie zawiesiło swojej działalności, może ubiegać się o wznowienie na kolejną, realizowaną edycję studiów podyplomowych, w celu ich ukończenia.
2. Decyzję w sprawie wznowienia przez słuchacza nauki na studiach podyplomowych podejmuje Dziekan na wniosek zainteresowanego, zaopiniowany przez kierownika studiów podyplomowych, określając jednocześnie warunki wznowienia, w tym odrębną opłatę za kontynuowanie studiów podyplomowych po wznowieniu.
3. Warunkiem dopuszczenia osoby do kontynuowania studiów podyplomowych jest uprzednie uregulowanie wszystkich opłat.